۱۳۹۴ آبان ۱۱, دوشنبه

مقاله نکته های پیدا کردن عکاسی عروس خوب

مقاله معیارهای انتخاب عکاسی عروس مناسب

معیارهای انتخاب آتلیه عروس

برای تماشای ویدئوی معیارهای انتخاب آتلیه عروس در آپارات و یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید .

ویدئوی معیارهای انتخاب آتلیه عروس در یوتیوب

پرس و جو از دوست و آشنا

• بهترین راه برای پیدا کردن یک عکاس خوب ، پرسیدن از دوستان و آشنایانی است که به تازگی عروسی کرده اند . در غیر این صورت مجبورید از آگهی های روزنامه ها و یا از عکاسی های محله تان شروع کنید تا بعد از مدت زیادی جست و جو بتوانید یکی را از بین آن ها انتخاب کنید .

• امروزه در بسیاری از مراسم عروسی فیلم کوتاهی از عروس و داماد و عکس هاِیشان پخش می شود که در اول و آخر این فیلم ها ، اسم عکاسی و شماره تلفن آن ها نوشته می شود . هم چنین بسیاری از عروس و داماد ها  عکسی از خودشان در روز عروسی به میهمانان به عنوان یادبود هدیه می دهند که معمولا در پایین عکس ها نیز شماره تلفن عکاسی شان به چشم می خورد . اگر شما فیلم یا عکس عروس و داماد را پسندیدید می توانید به عکاسی شان مراجعه کنید و یا شماره تلفن عکاسی را یادداشت کنید برای روز مبادا پیش خودتان نگه دارید .


• یکی دیگر از راه های انتخاب عکاسی ، سرزدن به آرایشگاه هاست . در این روزها بسیار متداول شده که عکاسان و آرایشگران برای تبلیغات کارهاشان با هم مشارکت و همکاری می کنند . بدین ترتیب که آرایشگران نمونه ی کارهاشان را روی عروس های مدل پیاده می کنند و عکاسان نیز قبول می کنند عکس های این عروس های مدل را چاپ کنند ، سپس این عکس ها را برای تبلیغ به مشتریان شان نشان می دهند . از این رو اگر به آرایشگاهی سر زدید ، حتما به عکس های روی دیوارها و آلبوم هایش توجه کنید . هم چنین اگر به عکاسی سرزدید هنگام دیدن نمونه ی کارهایش به آرایش عروس ها توجه کنید چرا که شاید از این طریق بتوانید عکاس و آرایشگر مورد پسندتان را پیدا کنید .

سبک کار آتلیه عکاسی :

• با دیدن نمونه ی کارهای عکاس و فیلمبردار ، به سبک و شیوه ی کارشان توجه کنید . بدین ترتیب می توانید متوجه شوید که کارهای او مدرن ، کلاسیک ، سنتی و فانتزی است یا خیر . در این صورت با توجه به علایق خودتان می توانید عکاس تان را انتخاب کنید . مثلا اگر خودتان سبک مدرن را بیش تر می پسندید باید سراغ عکاسی بروید که در این سبک ذوق و سلیقه داشته باشد وکار کند .






























معیارهای انتخاب آرایشگاه عروس

برای تماشای ویدئوی معیارهای انتخاب آرایشگاه عروس در آپارات و یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید .

ویدئوی معیارهای انتخاب آرایشگاه عروس در یوتیوب


برای انتخاب آرایشگاه فقط به مشاهده آلبوم‌ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم‌ها چه ساعتی آماده می‌شوند؟ در یکی از همان روزها به همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه بروید و آلبوم‌ها را با عروس‌های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل‌های آلبوم از دخترخانم‌های زیبا و خوش‌چهره استفاده می‌شود و لباس و جواهرات گران‌قیمت هم در بهتر شدن عکس‌ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم‌ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس‌ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی‌دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس‌های آماده شده همان آرایشگر را می‌بینید، توی ذوق‌تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی‌های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.


قیمت‌ها را بسنجید

در مورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه‌های معروف و اسم و رسم‌دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاک‌سازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می‌گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می‌رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می‌شود. در برخی از آرایشگاه‌های معروف ، حدود قیمت یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ‌ها باز هم برای‌تان گران است به سراغ آرایشگران گمنام‌تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می‌توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه‌ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

این را هم بدانید که ممکن است در یک آرایشگاه بزرگ چند آرایشگر مختلف وجود داشته باشند که نرخ هر کدام‌شان برای آرایش عروس نرخ متفاوت باشد. قیمت‌ها به تجربه ومهارت آرایشگر و البته مارک لوازم آرایش مصرفی، بستگی دارد. باید از نزدیک عروس‌ها را نگاه کنید و پس از بررسی و مقایسه، ببینید کدام آرایش نسبت به قیمت‌اش بیشتر می‌ارزد. گاهی اوقات آرایشگران فقط به دلیل اسم و رسم‌شان پول بیشتری می‌گیرند و منصف نیستند.

منبع مقاله : معیارهای انتخاب آرایشگاه عروس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر